Przedsiębiorczość – historie sukcesów

grafiki HS_2

Centrum Aktywności Studenckiej i Doktoranckiej zaprasza na cykl wykładów w ramach przedmiotu ponadprogramowego 

Przedsiębiorczość – historie sukcesu. 

W wykładowców zamienią się ludzie, którzy na co dzień kierują przedsiębiorstwami, są właścicielami dużych firm, prezesami koncernów lub banków albo osiągnęli sukces zawodowy w swojej dziedzinie.

Przedsiębiorczość – historie sukcesu to dawka praktycznej wiedzy, którą można otrzymać słuchając wykładów ludzi, którzy na co dzień sterują instytucjami zatrudniającymi setki ludzi lub też odpowiedzialni są za obroty miliardami złotych.

Zapisać może się każdy student/każda studentka – niezależnie od wydziału.

dwa sposoby wzięcia udziału w spotkaniach.

I sposób:  udział w ramach  przedmiotu ponadprogramowego.

II sposób: udział w wybranych spotkaniach jako wolny słuchacz.


Zasady realizacji przedmiotu reguluje ZARZĄDZENIE Nr 174/2021 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 5 listopada 2021 r. w sprawie wprowadzenia przedmiotów ponadprogramowych: ,,Przedsiębiorczość – historie sukcesów’’ oraz ,,University Dragons’ Den’’.

I sposób:  udział w ramach  przedmiotu ponadprogramowego.

Zapisy na przedmiot zostały zamknięte.

Za udział w zajęciach (potwierdzony obecnością) można otrzymać 1 pkt ECTS. 

Ważne: Warunkiem udziału jest uzyskanie zgody Dziekana Wydziału, zgodnie z ZARZĄDZENIEM Nr 174/2021.

Linki do spotkania zostaną wysłane do zapisanych osób do 17.03.2022 do godziny 12.00.

Podstawą zaliczenia przedmiotu ,,Przedsiębiorczość – historie sukcesów’’ jest
potwierdzone na liście obecności uczestnictwo w minimum 80 % oferowanych w ramach przedmiotu zajęć (zaliczenie bez oceny) – pod warunkiem, że dopełniony został obowiązek uzyskania zgody Dziekana (dostarczenie wypełnionego i podpisanego załącznika nr 1).


II sposób: udział w wybranych spotkaniach jako wolny słuchacz.

Jeśli chcesz wziąć udział tylko w wybranych spotkaniach z konkretnymi osobami, posłuchać jaka była ich droga do sukcesu bez zapisywania się na dodatkowy przedmiot ? Możesz to zrobić zapisując się przez formularz FORMS 😊
Pamiętaj jednak, że:

  • zapisując się tylko na wybrane spotkania, nie otrzymujesz dodatkowego punktu ECTS i nie realizujesz przedmiotu ponadprogramowego.

Aby otrzymać linki do poszczególnych, wybranych spotkań należy zapisać się maksymalnie 24 godz. przed zaplanowanym spotkaniem.
Linki do spotkań będą wysyłane na dzień przed kolejnym spotkaniem. 

Zapisy przez formularz FORMS: https://forms.office.com/r/Y6ccJVYDHt

Harmonogram wykładów:

Magda Mołek

  • 17.03.2022 godz. 16.00 | on-line.

    “Urodziłam się z pytaniem ,,dlaczego?’’

    Magda Mołek o dziennikarstwie, wyborach i intuicji.

    Za nami pierwszy wykład w ramach przedmiotu Przedsiębiorczość – Historie Sukcesów.

    Przedmiot rozpoczęło spotkanie z Magdą Mołek, dziennikarką i youtuberką.  I chyba nie mogliśmy wybrać lepszej osoby do rozpoczęcia cyklu, którego zadaniem jest inspirowanie i motywowanie młodych ludzi. Do świadomych wyborów, odwagi, ale też poddawania
    w wątpliwość zastanych autorytetów.

    Podczas półtoragodzinnego spotkania ze studentkami i studentami Magda Mołek opowiadała o swojej dziennikarskiej drodze, trudnych wyborach, porzuceniu telewizji na rzecz Youtuba, godzeniu różnych ról życiowych i próbie odnajdywania balansu w dzisiejszej zwariowanej rzeczywistości.

    Czego mogliśmy się dowiedzieć o jednej z najpopularniejszych dziennikarek w Polsce? Chociażby tego, że najważniejsze życiowe lekcje wyciągała z kryzysów, i że najlepsze decyzje podejmowała ufając swojemu sercu i intuicji. Jak na prawdziwą Wiedźmę przystało! (Dla niezorientowanych – wiedźma, czyli ta, która wie…).

    Jakie rady miała dla młodych ludzi rozpoczynających swoją zawodową karierę? Zwróciła uwagę na to, że tak naprawdę życiowe próby przechodzimy z zaskoczenia i to właśnie takie momenty tworzą naszą historię. Dla Magdy Mołek jednym z takich momentów było relacjonowanie na samym początku swojej dziennikarskiej kariery Powodzi Tysiąclecia w 1997 roku. I może właśnie dlatego, dla Magdy Mołek bycie dziennikarzem to wybór, który na zawsze determinuje codzienność, i nie da się go wykonywać bez pokory i ciekawości.

    I właśnie ta ciekawość – innych ludzi, ich punktu widzenia, historii, doprowadziła do założenia kanału na Youtube. Miejsca, które stało się bezpieczną przestrzenią do mówienia o emocjach.

    To tyle w telegraficznym skrócie. Kto nie był na wykładzie, niech żałuje.

    Dominika Buczkowska (CASD)

Piotr Krupa

  • 24.03.2022  godzina 16.00 | on-line 

Jak zarobić pierwsze miliony przed 30–tką.

Piotr Krupa o przedsiębiorczości opartej na wartościach

Drugie spotkanie w ramach przedmiotu Przedsiębiorczość  – historie sukcesów poprowadził Piotr Krupa współzałożyciel i prezes zarządu prężnie rozwijającej się, międzynarodowej Grupy KRUK działającej na 7 rynkach europejskich, w tym spółki KRUK S.A. notowanej na GPW w Warszawie.

KRUK S.A jest brandem, którego nie trzeba przedstawiać. Prywatna firma założona przez absolwenta Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego (obecnie Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii), dzisiaj wyceniana na miliardy złotych, rozwija się dzięki… wartościom.

Podczas prawie dwóch godzin (!) Piotr Krupa opowiadał studentkom i studentom o wartościach, które zbudowały firmę oraz o duszy przedsiębiorcy, która nie znosi przebywania w strefie komfortu! O pieniądzach, które nigdy nie były celem samym w sobie, a przychodziły jako efekt życia z pasją.

Słuchając wykładu, niezliczone ,,aaahaaa!” przelatywały przez moją głowę i miałam wrażenie, że podobnie było u młodych słuchaczy. Bo skoro ,,zwykłego’’ człowieka najczęściej trzeba przekonywać o zaletach porzucania strefy komfortu, człowiek sukcesu, z założenia uważa ją za nudną. To, co ,,kręci przedsiębiorców’’ wg Piotra Krupy to chęć uczenia się i rozwijania, wewnętrzny „drive” do robienia więcej i więcej! Nie tylko w życiu zawodowym, ale również realizacji pasji artystycznych (Fundacja Krupa Gallery) czy poczuciu odpowiedzialności za otaczający świat ( produkcja filmu dokumentalnego ,,Klątwa obfitości”, Fundacja ,,Zobacz mnie”). Umówmy się – żadna strefa komfortu tego nie pomieści.

Absolutne ,,must have’’ człowieka sukcesu? Pewność siebie i samokrytycyzm. Z jednej strony wyznaczanie ambitnych celów, z drugiej świadomość własnych ograniczeń.
I bezkompromisowe podążanie za swoimi wartościami.

O czym jeszcze mogliśmy się dowiedzieć na wykładzie? Chociażby o tym, że pomysł na jedną z największych na świecie firm obsługujących należności zrodził się
z obserwacji… dzieci bawiących się w piaskownicy.

I na koniec doskonała rada od Piotra Krupy dla wszystkich wątpiących w siebie. Jeżeli masz wątpliwości, czy Ci się powiedzie, czy dasz radę – po prostu wstaw tę maszynę! Zrobione jest przecież lepsze od doskonałego.

To tyle w telegraficznym skrócie. Kto nie był na wykładzie, niech żałuje.

Dominika Buczkowska (CASD)

 

Krzysztof Ostrowski Maciej Szott

  • 31.03.2022 godz. 16.00 | on-line

,,O organizacji, w której bije serce’’
Krzysztof Ostrowski i Maciej Szott – Luxon LED


Trzecie spotkanie w ramach przedmiotu Przedsiębiorczość – historie sukcesów prowadzili założyciele i liderzy wrocławskiej firmy Luxon LED – Krzysztof Ostrowski (Prezes Zarządu) oraz Maciej Szott – (Wiceprezes Zarządu).
Pamiętam wystąpienie obu Panów na konferencji Made in Wrocław w 2018 roku i moje wrażenie, że byłoby super, gdyby mogli je usłyszeć studenci i studentki. Przede wszystkim ze względu na ,,filmową’’ historię powstania firmy, która pierwszą siedzibę miała w przydomowym garażu. Ponadto pasja, z jaką opowiadali o swoich początkach i stojących przed nimi wyzwaniami, ciekawe połączenie skromności z pewnością siebie, również przykuwała uwagę. I wreszcie sposób, w jaki na scenie zwracali się do siebie wywołał we mnie wrażenie ,,oni rzeczywiście się lubią i wiedzą, na czym polega praca w zespole’’.
Przyznaję, że wczorajszy wykład był jeszcze lepszy. Wszystko to, co wydarzyło się na rynkach światowych po wybuchu pandemii, miało ogromny wpływ również na funkcjonowanie Luxon LED. Jak mówili prowadzący – rok 2020 przetestował wartości, którymi kieruje się firma. Z tego testu nie tylko firma wyszła mocniejsza, jej liderzy również. Już po raz kolejny usłyszeliśmy, że nie da się zbudować firmy bez jasnych wartości, dobrze określonej misji i wizji rozwoju. Każdy sukces okupiony jest kosztem, a przedsiębiorca powinien być z jednej strony przygotowany na ciężkie czasy, a z drugiej gotowy do ciągłej walki. Wytrwałość, konsekwencja, koncentracja na jasnych celach i …umiejętne korzystanie ze wsparcia i pomocy mentorów i coachów są elementami, które pozwoliły liderom firmy przeprowadzić ją przez niezwykle trudny 2020 rok.
To co jeszcze ujęło mnie we wczorajszej prezentacji, to szczerość z jaką nasi goście opowiadali o blaskach i cieniach kierowania firmą, w tym o odpowiedzialności jaką czują za swoich współpracowników. Nie raz wybrzmiewała w ich wypowiedziach również sympatia do Wrocławia jako miasta, które stwarzało i stwarza ogromne możliwości do rozwoju i poszukiwania swojej zawodowej drogi. I do tych niestrudzonych poszukiwań, wykorzystywania nadarzających się szans, zachęcali uczestniczki i uczestników wykładu.

To tyle w telegraficznym skrócie. Kto nie był na wykładzie, niech żałuje.

Dominika Buczkowska (CASD)

Anna Ru

  • 13.04.2022 godz. 16.00 | on-line

“Refleksje o przywództwie”

O decyzjach opartych na odwadze. Anna Rulkiewicz.

Czwarte spotkanie w ramach przedmiotu Przedsiębiorczość – historie sukcesów poprowadziła Anna Rulkiewicz – Prezeska Grupy LUX MED, lidera prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce.
Zastanawiałam się wielokrotnie, co sprawia, że ktoś nadaje się na lidera. Jakie kompetencje trzeba mieć, jaką osobowość, jaki stosunek do siebie i świata aby pociągnąć za sobą innych? Wykład Pani Anny Rulkiewicz pokazał mi ( mam nadzieję, że studentkom i studentom również) Jej indywidualną, inspirującą koncepcję przywództwa.
Na wykładzie mogliśmy usłyszeć, że liderem się człowiek staje, to całożyciowy proces, w którym jedyną pewną i stałą rzeczą jest zmiana. Po raz kolejny (!) okazuje się, że liderzy ,,nie mieszkają w strefie komfortu”. Nudzą się tam, brakuje im wyzwań, nie mogą zaspokoić tego wewnętrznego ,,drajwu’’, który popycha ich do przodu. Ważnym elementem skutecznego przywództwa, jest również jasna wizja, którą można inspirować i zarażać współpracowników do moment aż … potraktują ją, jak swoją własną.
No i autentyczność, która przyciąga i przekonuje do lidera innych.
O czym jeszcze mogliśmy usłyszeć na wykładzie?
Skuteczne przywództwo w biznesie opiera się na talentach menadżerów, na zaufaniu do nich, dawaniu im wolności i przekazywaniu odpowiedzialności. Anna Rulkiewicz wielokrotnie zwracała uwagę na to, że sam lider nic nie znaczy. Bez rozwoju pracowników, opartego na ich talentach, gdzie jest przestrzeń na błędy i zawsze można liczyć na feedback, nie ma rozwoju firmy.
To krótkie sprawozdanie zakończę tym, od czego Anna Rulkiewicz rozpoczęła.
To odwaga okazała się postawą (cnotą?), wymienioną jako kluczowa w budowaniu skutecznego przywództwa, cechą która nigdy Jej nie zawiodła. Otwartość na podejmowanie trudnych decyzji, często zaskakujących. Podążanie za wartościami (znowu te wartości!), dawanie sobie i innym przestrzeni na porażki. Zaufanie do siebie, swoich kompetencji!
Dużo wykrzykników w tym krótkim tekście😊
Miałam jednak poczucie, że w dzisiejszych czasach szczególnie potrzebujemy inspiracji do odwagi. Odwagi do podążania za marzeniami, odwagi do bycia sobą, odwagi do akceptacji inności, odwagi do wyrażania sprzeciwu, odwagi do popełniania błędów.

To tyle w telegraficznym skrócie. Kto nie był na wykładzie niech żałuje.
Dominika Buczkowska (CASiD)

Paweł Marchewka

27.04.2022r. | godz. 16:00 on-line 

Temat wykładu: “Spotkanie z Pawłem Marchewką”

Wykład w języku polskim.

1. Początki kariery – od czego się zaczęło.
2. Czym jest sukces, co oznacza bycie przedsiębiorczym.
3. Na ile studia wyższe miały jakikolwiek wpływ na osiągnięty sukces.
4. Jak skutecznie radzić sobie z porażkami?
5. Kluczowe kompetencje lidera – bez czego nie da rady zbudować dobrego zespołu. Kluczowe kompetencje człowieka sukcesu?
6. Jak radzić sobie w wszechobecnym w biznesie stresem.
7. Kilka rad dla ambitnych – o czym warto pomyśleć, gdy marzysz o sukcesie w biznesie.

Paweł Marchewka jest polskim przedsiębiorcą, założycielem i dyrektorem generalnym firmy Techland. Od ponad 30 lat z sukcesem rozwija polskie studio developerskie, które jest jednym z czołowych producentów gier AAA na świecie. Techland zbiera prestiżowe nagrody na najważniejszych wydarzeniach i konkursach branżowych. Najsłynniejsza produkcja studia, Dying Light, pierwszoosobowa gra RPG osadzona w otwartym świecie, jest jednym z bestsellerów światowego rynku gamingu i zgromadziła ponad 25
milionów graczy – część druga, Dying Light 2 Stay Human, wydana w lutym 2022 roku, była na szczycie wishlist’y Steam przez większość miesięcy przed premierą.
Paweł Marchewka stale angażuje się w proces tworzenia gier Techlandu, wspierając zespół na różnych etapach rozwoju projektu. Paweł ukończył studia ekonomiczne i posiada tytuł MBA. Jest laureatem wielu nagród, w tym Nagrody im. Jana Wejcherta przyznawanej przez Polską Radę Biznesu za wybitne osiągnięcia w biznesie.

Jest miłośnikiem sportów wodnych i biegowych, trenował Krav Magę

28.04.2022r.

Temat wykładu: “Spotkanie z Wojciechem Hannem”

Wykład w języku polskim.

Wojciech Hann o skutecznym wdrażaniu strategii.
Szóste spotkanie w ramach przedmiotu Przedsiębiorczość – historie sukcesów (PHS) poprowadził Wojciech Hann, Przewodniczący Rady Uniwersytetu Wrocławskiego, lider z ponad 25 letnim doświadczeniem w bankowości inwestycyjnej i finansowaniu przedsiębiorstw, prezes zarządu Banku Ochrony Środowiska. Studentki i studenci uczestniczący w wykładzie otrzymali od prowadzącego podwójny bonus. Pierwszy zawierał dużą dawkę merytorycznej wiedzy na temat planowania strategicznego w organizacji, wdrażania strategii, najczęściej popełnianych w tym procesie błędach czy metod testowania realności strategii. Sporo zostało też powiedziane na temat strategii ESG i wpływie klimatu na poszczególne sektory gospodarki.
Kilka refleksji W. Hanna zostało we mnie po tym spotkaniu. Dzięki wykładom w ramach PHS układa mi się w głowie pewien wzór, którym można by spróbować opisać człowieka sukcesu. Może nawet niekoniecznie wzór, co raczej zbiór kompetencji (ze szczególnym uwzględnieniem postaw!), do którego kolejni prowadzący nie tyle dokładają nowe elementy – co potwierdzają te, które wcześniej wybrzmiały.
Wracając do refleksji, pierwsza z nich to: Żadna strategia nie jest lepsza niż ludzie. Druga: Dobry szef wybiera lepszych od siebie. Uważni słuchacze wykładów zauważyli zapewne, że Pan Wojciech Hann nie był pierwszym gościem, który mówił o tym, że dobry lider nie obawia się konkurencji ze strony swoich menadżerów, buduje przewagę firmy właśnie na ich kompetencjach (nawet przewyższających jego własne w pewnych obszarach). Pierwsza refleksja zwraca natomiast uwagę na znaczenie ludzi w organizacji, którzy muszą rozumieć i identyfikować się z kierunkiem działań firmy. Tylko wtedy jest szansa na wdrożenie strategii w procencie większym niż 63 (pisałam, że było merytorycznie😊).
Na koniec dwa słowa na temat drugiego bonusu, który dotyczył rad na temat studiowania. Podążanie za pasją i zainteresowaniami (znowu!) plus networking, oto w skrócie recepta na efektywne wykorzystanie czasu na studiach.
To tyle w telegraficznym skrócie. Kto nie był na wykładzie, niech żałuje.
Dominika Buczkowska (CASD)
******************************************************************
The sixth meeting within the Entrepreneurship – Success Stories subject was conducted by Wojciech Hann, the President of the Council of the University of Wrocław, a leader with over 25 years of experience in investment banking and corporate financing.
Students received a large knowledge during the lecture. They heard about strategic planning in the organization, strategy implementation and the most common mistakes made in this process. They could also disscuss with Mr Hann about ESG strategy and the impact of the climate on different sectors of the economy.

 

Wojciech Hann  jest absolwentem studiów fizyki teoretycznej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów MBA na University of Rochester (USA). Ma ponad 25-letnie doświadczenie w bankowości inwestycyjnej i finansowaniu przedsiębiorstw. Doradzał przy ponad pięćdziesięciu transakcjach, przede wszystkim w sektorze energetycznym, ale także bankowym, maszynowym, budowlanym, IT, petrochemicznym i innych, w Polsce, Europie Środkowej i Wschodniej i Turcji.

W latach 2016-2019 był członkiem Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego. W 2016 roku był również dyrektorem zarządzającym Ipopema Securities. Wcześniej, przez 9 lat, jako Partner w Deloitte był odpowiedzialny za tworzenie i realizację projektów doradztwa w zakresie fuzji i przejęć w Europie Środkowej, w sektorze energetycznym. W latach 1998-2007 pracował w UniCredit Markets & Investment Banking / CA IB w Warszawie, i w Wiedniu. Pełnił między innymi funkcję dyrektora departamentu Energy&Utilities. Należał także do zespołu Ernst& Young w Warszawie.

Junsik Yoon

  • 19.05. 2022r., godz. 16.00 | hybryda

Lecture`s title: “What is Success to you? What are you working for?”

CEO will share about his success standards adding his working experience.

The lecture will be provided in English.

In 2006 Junsik Yoon graduated from Republic of Korea Army Engineer School with a Master’s degree in Military Science. In 2009 he graduated with an Architectural Engineering Master from the Sungkyunkwan University. Junsik Yoon began his career from working in LG Display between 2009 and 2013. Establishing YOON Group company in Wrocław in 2013 was a milestone in his life. YOON Group company started it’s brilliant development from Odra Tower concept design in Poland, through design and construction works for Germany (Gerresheimer Factory), Slovakia and Czech Republic (office buildings). Since 2016 up to now, thanks to him and his employees hard work and innovative thinking Junsik Yoon is getting the biggest Korean clients like LG Chem, LG Electronics, LS EV, SK Innovation, for design and construction projects. Privately Junsik Yoon is a dedicated husband and fulfilled father of four children with a passion for racing cars and football.

Kartikey Johri – Konsul Honorowy Republiki Indii we Wrocławiu

  • 26.05. 2022r., godz. 16.00 | hybryda

Temat wykładu: “Sukces o zapachu masali – o biznesie, dyplomacji i gotowaniu

Wykład w języku polskim.

Kartikey Johri od 30 lat mieszka w Polsce. Od 4 lat pełni funkcję Konsula Honorowego Republiki Indii we Wrocławiu. Wraz z małżonką prowadzi restaurację Masala Grill & Bar, serwującą kuchnię indyjską w centrum Wrocławia. Jest pomysłodawcą inicjatywy Dnia Paszportu organizowanego w celu szerzenia tolerancji i otwartości kulturowej wśród dzieci oraz walki z krzywdzącymi stereotypami. Nieprzerwanie dąży do umacniania współpracy polsko – indyjskiej na różnych polach oraz kontynuuje budowę największego mostu na świecie między Polską, a Indiami.

  • 2.06.2022 | 16:00 on-line

Temat wykładu: “Spotkanie z Jolantą Walawender.

Wykład w języku polskim.

Jolanta Walawender

Jolanta Walawender wiceprezes ds. polityki wynagrodzeń i benefitów oraz systemów informatycznych wspierających zarządzanie personelem w firmie DeLaval.

Zakres tematyczny spotkania:

1. Pierwsza praca. Czym warto się kierować przy podejmowaniu decyzji zawodowych?

2. Jak rozwijane umiejętności otwierały nowe możliwości zawodowe ( kilka słów o lifelong learning i wychodzeniu ze strefy komfortu).

3. Bycie liderką to branie odpowiedzialności. O budowaniu kompetencji zarządczych.

4. Ważne osoby. O wpływie innych na planowanie kariery zawodowej.

5. Zdrowa krytyka. Dlaczego feedback ma znaczenie?

6. Czy pieniądze są ważne? Powody zmiany pracodawcy.

Jolanta Walawender jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego (magisterium z matematyki oraz studia podyplomowe na kierunku prawo pracy i prawo socjalne). Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyła pracując dla międzynarodowych firm w obszarach Human Resources, strategii wynagradzania i rozwiązań informatycznych wspierających zarzadzanie personelem.

W wolnym czasie podróżuje, tańczy i uczy się śpiewu (także klasycznego).

Piotr Voelkel

  • 23.06.2022r. | on-line 

Temat wykładu: “Poznać, zrozumieć, zaprojektować i zmienić świat.”

Po co , dlaczego, dla kogo? Jak podążając za tymi pytaniami można stworzyć innowacyjne produkty i światową markę?

Wykład w języku polskim.

Piotr Voelkel
Jest założycielem Grupy Kapitałowej Vox – firm z branży budownictwa, wykończenia i aranżacji wnętrz, współtwórcą Concordia Design – centrum designu i kreatywności w Poznaniu, założycielem Fundacji Vox-Artis Promocji Polskiej Sztuki Współczesnej oraz prezesem Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, którego kolekcja współtworzy stałą ekspozycję sztuki współczesnej w poznańskim Muzeum Narodowym.

Jest współwłaścicielem Collegium Da Vinci w Poznaniu, Zespołu Szkół Da Vinci: szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum akademickich oraz Uniwersytetu Humanistycznego SWPS, który łączy badania z edukacją, aktywnie uczestniczy w zmianie społecznej i realnie wpływa na jakość życia.

Jest mecenasem wielu projektów kulturalnych i edukacyjnych. W 2014 roku został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla rozwoju i promocji polskiej przedsiębiorczości oraz za osiągnięcia w działalności społecznej.

Piotr Voelkel
He is a founder of the VOX Capital Group, which includes companies operating in related industries, such as manufacturing of construction materials, interior design, and furniture design. He is a co-founder of Concordia Design, a design center in Poznań, and VOX-ARTIS Foundation for the promotion of Polish contemporary art. Piotr Voelkel is also the President of Wielkopolskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych [The Greater Poland Society of Zachęta National Gallery of Art], whose collection is included in the permanent exhibit at the National Museum in Poznań.

Additionally, Piotr Voelkel co-founded Collegium Da Vinci, a higher education institution offering degree programs in Arts and Engineering (IT), in Poznań, Da Vinci Education Group that includes primary, middle and secondary schools and the SWPS University which excels in exploring the human mind and applying this expertise to address practical challenges of today and tomorrow.

Piotr Voelkel, a businessman, art connoisseur, promoter of Polish design, sponsor of multiple cultural and educational projects, and a recipient of the Knight’s Cross of the Order of Polonia Restitute for outstanding contributions to the development and promotion of Polish business and for contributions to the community

Jeśli zauważyłeś/łaś jakiś błąd na stronie (np. coś się źle wyświetla, któryś z linków nie działa) zgłoś go tutaj.
Zgłoś problem na stronie
Zgłoś problem na stronie
Jeśli zauważyłeś/łaś jakiś błąd na stronie (np. coś się źle wyświetla, któryś z linków nie działa) zgłoś go tutaj.
If you have noticed any error on the website (eg something is displayed incorrectly, one of the links does not work) please report it here.
Report the problem on the website
If you have noticed any error on the website (eg something is displayed incorrectly, one of the links does not work) please report it here.
Report the problem on the website