Podsumowanie Programu Liderskiego

Kliknij tutaj
Poprzedni
Następny

Efekty pracy uczestników i uczestniczek I edycji Programu Liderskiego 2020/2021 realizowanego przez Biuro Karier UWr

Kim jest lider?  Wszystko, co musisz o nim wiedzieć
autorka: Elżbieta Olszewska
Studentka I roku studiów pierwszego stopnia, na kierunku Zarządzanie Projektami Społecznymi na UWr.

Ela kilka słów o sobie:

,,Uwielbiam wchodzić ludźmi w interakcję, poznawać, uczyć się i dzielić tym, co sama posiadam. Aktywność w social mediach jako odbiorca i moderator treści, trzyletnia praca w Samorządzie Studentów UWr i dotychczas 4-letnie studia Zarządzania Projektami Społecznymi tylko napędzały mój prom zwany doświadczaniem i uczeniem się. Kręci mnie wszystko, co dotyczy psychologii i prawidłowości w funkcjonowaniu ludzi w sferze społecznej, a szczególnie ich zachowanie, jakie objawia się w Internecie. W swoje działania wkładam zawsze dużo emocji i pasji, a także staram się by odbiorcy i współpracownicy odczuwali podobne poczucie misji co ja”.

Ela o swoim projekcie:

,,Nikt tak dobrze nie opowie o byciu liderem jak… liderzy! Dlatego poprosiłam uczestników I edycji Programu Liderskiego: Alicję Balicką, Aleksandrę Kościuszko, Jakuba Mikosa i Mateusza Paska o podzielenie się wrażeniem kim jest dla nich lider. Na koniec segmentu (nie)sponsorowanego poznasz opinię eksperta w tym temacie – Moniki Jackowskiej, która jest pomysłodawczynią i koordynatorką niniejszego projektu, a także specjalistką ds. rynku pracy, akredytowanym coachem ACC ICF, mentorką i doradczynią kariery. Przy okazji niniejszy film stał się kwintesencją wiedzy nabytej podczas kursu, dlatego, jeśli wciąż się wahasz czy wziąć udział w kolejnej edycji, zarezerwuj sobie 20 minut na podróż expresem po liderstwie! A w programie wycieczki przewidziane są odpowiedzi na pytania: Co ma wspólnego Program Liderski z poligonem? Dlaczego lider to niekoniecznie “silny chłopiec” w stylu Donalda Trumpa? Na czym polegała nasza relacja bliskości w oddzielności i odmienności? W jaki sposób produkuje się liderów? Dlaczego Energylandia umywa się do projektu, który wspólnie stworzyliśmy? Czy w szaleństwie jest metoda? Przyda się też popcorn, bo wcale nie było tak sztywno, jakby się mogło wydawać. Takich znajomości, zaangażowania i szaleństw nie widziałam jeszcze nigdy!

Ready? 3… 2… 1… Odjazd!”.

Czy kobieta może być liderką w branży górniczej ?
autorka: Marta Ciak
Absolwentka kierunku Historia w Przestrzeni Publicznej na UWr

Marta kilka słów o sobie:

“Jestem entuzjastką zwinnych metod zarządzania projektami, a od 10 lat występuję na scenie jako: muzyk, aktor czy też prelegent. Specjalizuję się w tworzeniu innowacyjnych oraz kreatywnych projektów, wydarzeń, prezentacji oraz kontentu. Jestem odważna, skrupulatna, wnikliwa oraz zarażam wszystkich swoją pozytywną energią i uśmiechem”.

Marta o swoim projekcie:

“Bycie liderką w branży, gdzie przeważają mężczyźni może być wyzwaniem. Jak zachować się w sytuacji, kiedy podczas spotkania biznesowego, Twój kolega prosi Cię o zrobienie kawy, bo jesteś jedyną kobietą w towarzystwie? O tym i innych sytuacjach opowie Danuta Rajczakowska, obecnie Dyrektor ds. Handlowych w przedsiębiorstwie górniczym a przez ponad 10 lat Kierownik Produkcji i Działu Badań, Rozwoju i Technologii. Członkini Stowarzyszenia Inzynierów i Techników Górnictwa, pracuje nad powstaniem stowarzyszenia Women in Mining Poland. Ten wywiad jest zarówno dla mężczyzn jak i kobiet, bez względu na płeć. Dedykują go wszystkim osobom, które nie zawsze mają odwagę do działania, a w głębi serca są świetnymi liderami i liderkami”.
 
p.s. Video z rozmowy już w krótce pojawi się na stronie 🙂 

Myślenie projektowe, samoorganizacja i pewność siebie lidera 
autor: Mateusz Pasek
Student II roku na kierunku Psychologia, na UWr.

Mateusz kilka słów o sobie:

,,W życiu kieruję się pasjami, którymi są wychowanie młodzieży, zarządzanie projektami i fantastyka. Prowadzę Klub Gier Planszowych i Fabularnych, jestem  inicjatorem projektów wychowawczych, dziejących się głównie w Związku Harcerstwa Polskiego. W najbliższym czasie planuje rozwijać się w zwinnych systemach zarządzania i tworzeniu gier planszowych”.

Mateusz kilka słów o swoim projekcie:

,,Zapraszam na podcast, w którym będziecie mieli okazję posłuchać o byciu liderem – Zuzanna Ogrodnik, aktywistka, szefowa wojewódzkiego zespołu wsparcia młodzieży w wieku 16-21 lat w Związku Harcerstwa Polskiego, koordynatorka projektu europejskiego, zajmującego się rozwojem kompetencji społecznych młodzieży, a prywatnie człowiek z pasją i wielką odwagą. Opowie o myśleniu projektowym na przykładzie konkretnego projektu, podzieli się szczerze swoimi przemyśleniami i da kilka rad, jak być dobrym i uważnym na drugiego człowieka liderem”.

Myślenie analityczne jako kompetencja przyszłości
autor: Jakub Pakuła
Absolwent kierunku Prawo na UWr.

Jakub kilka słów o sobie:

,,Z wykształcenia jestem prawnikiem oraz politologiem, z powołania przedsiębiorcą specjalizującym się w optymalizacji kosztów zatrudnienia. Kieruję się przekonaniem, że zawsze można zrobić coś taniej lub lepiej. Widzę szanse i możliwości tam gdzie inni tego nie dostrzegają. Nudzą mnie utarte schematy i szablony. Największą satysfakcję czerpię z zadań specjalnych czy beznadziejnych przypadków – uwielbiam dokonywać niemożliwego i udowadniać światu, że jednak można i da się.

Prywatnie: twórca i odkrywca idei (myśliciel) oraz fan orientalnego jedzenia”.

Jakub kilka słów o swoim projekcie:

“Mówiąc o karierze zawodowej, szczególnie tej, która dotyczy prac intelektualnych, często mówi się o umiejętnościach analitycznych. Wymóg umiejętności analitycznych stawiany jest dla większości ambitnych stanowisk, które studenci czy absolwenci chcieliby piastować. Powszechnie mówi się o umiejętnościach analitycznych, jednak mało kto ma świadomość co to pojęcie tak naprawdę znaczy. W swoim podcaście pomagam słuchaczom zrozumieć te pojęcie, wskazuję jakie korzyści płyną z analitycznego myślenia oraz opowiadam jak rozwijać omawianą umiejętność”.

Umiejętności prezentacji        
autor: Patryk Myjak
Student II roku, studiów pierwszego stopnia, na kierunku Socjologia Ekonomiczna na UWr.

Patryk kilka słów o sobie:

“W czasie poza studiowaniem działam w Stowarzyszeniu Erasmus Student Network UE Wrocław, gdzie pełni funkcję przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Uwielbia pracę zespołową, a bycie liderem sprawia mu ogromną przyjemność. Jest zapalonym miłośnikiem wycieczek górskich oraz narciarstwa”. 

Patryk kilka słów o swoim projekcie:

,,Rozmowa Patryka Myjaka z Radosławem Łyko, byłym przewodniczącym ESN Polska. Podczas konwersacji poruszany jest temat kompetencji przyszłości, jaką jest umiejętność prezentowania. Z nagrania można dowiedzieć się kilku wskazówek jak przygotować się do prezentacji i jak dobrze wypaść podczas prezentowania”.

Liderstwo i kompetencje społeczne w organizacji studenckiej
autor: Jakub Mikos
Student III roku studiów pierwszego stopnia, na kierunku Ekonomia na UWr

Kuba kilka słów o sobie:

,,Jestem działaczem wielu organizacji, w których zajmuję wysokie stanowiska m.in. Dyrektora ds. Finansowania Projektów w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów (kadencja 2020/2021) oraz Wiceprzewodniczącego koła naukowego “Rising Business Leaders” na Uniwersytecie Wrocławskim w kadencji 2020/2021. Jestem zwolennikiem samorozwoju oraz pracy nad sobą “u podstaw”. Po godzinach rozkoszuję się muzyką The Smashing Pumpkins lub oglądam Świat Według Kiepskich”.

Kuba kilka słów o swoim projekcie:

,,Jakie kompetencje rozwija działalność społeczna? Czy studencki wolontariat przekłada się na sukcesy zawodowe? Kim jest lider i jakie ma cechy? O liderstwie oraz kompetencjach społecznych, które uwypuklają się w organizacji studenckiej rozmawiam z Alicją Książek oraz Justyną Kołodziej – członkiniami Zarządu Krajowego Niezależnego Zrzeszenia Studentów (NZS) – największej organizacji studenckiej w Polsce 🇵🇱 z 40-letnią historią działalności”.

Efektywna komunikacja wewnętrzna podczas pracy zdalnej?
To możliwe!
autorka: Anna Kamieniarz
Absolwentka studiów pierwszego stopnia, na kierunku Komunikacja Wizerunkowa na UWr.

Ania kilka słów o sobie:

,,Mimo młodego wieku zdobyła już cenne doświadczenie na wielu płaszczyznach. Między innymi mogę pochwalić się kompetencjami związanymi z administracją i marketingiem, komunikacją wewnętrzną czy szeroko pojętym marketingiem online. Aktualnie zawodowo spełniam się jako Support Partnership Manager w Grupie iCEA, dzięki czemu poszerzam swoje kompetencje miękkie. Swobodnie odnajduję się także w obsłudze komputera, posiadam umiejętności z zakresu obsługi wielu programów przydatnych w branży m. in. Doodly, Excel (zaawansowany), Canva, Corel Draw “.

Ania  o swoim projekcie:

,,Jeszcze kilka miesięcy temu praca zdalna była dość ograniczonym i rzadko spotykanym sposobem organizacji pracy. Panująca sytuacja pandemiczna na świecie zmusiła jednak liderów do wprowadzenia systemu pracy zdalnej, jako istotny element codzienności. Jak jednak utrzymać efektywną komunikację wewnątrz zespołu rozmawiając jedynie przez komunikatory? Adriana Borucka partner zarządzający agencją komunikacji wewnętrznej wyjaśnia jak dobrze zarządzać zespołem podczas pracy zdalnej”. 

Stawianie granic w pracy zawodowej- rozmowa z zawodowym kuratorem sądowym
autorka: Kamila Kruk
Absolwentka studiów II stopnia, na kierunku Pedagogika (specjalność: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka) na UWr.

Kamila kilka słów o swoim projekcie: 

,,Rozmowa z Panią Katarzyną, zawodowym kuratorem sądowym z 13-letnim stażem pracy w tym zawodzie. Porozmawiamy o stawianiu granic w pracy zawodowej. Jest to niezwykle ważny temat, z którym do czynienia ma każdy z nas.
Wywiad ten dedykowany jest w szczególności osobom, które przejawiają problemy w stawianiu granic w pracy zawodowej. Zarówno w relacjach ze współpracownikami, jak i podopiecznymi/klientami itp. Mam ogromną nadzieję, że rady przedstawione w wywiadzie posłużą tym osobom w budowaniu pewności siebie w relacjach z innymi i swobody w mówieniu słowa: ,,nie”. Aspekt ten rzutuje również na utrzymywane relacje w życiu prywatnym, co jest niezwykle ważne w zachowaniu zdrowego balansu”.

Inteligencja emocjonalna
autorka: Ida Piątkowska
Studentka III roku na kierunku Psychologia, na UWr.

Ida kilka słów o sobie:

,,Moje imię oznacza “działanie”, a to doskonale odzwierciedla mo0je podejście do życia. Studentka III roku psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim, w-ce prezes do spraw PR Polskiego Stowarzyszenie Studentów i Absolwentów Psychologii, w-ce przewodnicząca Koła Naukowego Psychologii Odżywiania i Psychodietetyki PONAD, po godzinach internetowy twórca, miłośniczka literatury, dietetyki, psychosomatyki, kawy, długich spacerów i spontanicznych podróży. Organizując wydarzenia i dowodząc zespołami, staram się motywować, i dostrzegając niepowtarzalny potencjał każdej osoby. Oprócz tego- poznasz mnie po uśmiechu i pozytywnej energii, którą zachęcam do wspólnego działania i dążenia do celów. Mimo trudności i problemów- zawsze dostrzega m pozytywne aspekty zdarzeń- i tym spojrzeniem dzielę się ze światem”.

Ida o swoim projekcie:

,,Historia, którą zaraz poznasz, ma swoje miejsce gdzieś poza czasem, realiami, codziennością i rutyną. Sprzeczności, paradoksy, asynchroniczne zdarzenia nie mają tutaj tak naprawdę znaczenia…
Wskazują tylko główne przesłanie historii- które ma charakter uniwersalny i ponadczasowy.
Zapraszam Cię w podróż z pewnym młodym człowiekiem, który chcąc zdobyć kompetencje przyszłości, wybiera się w wędrówkę do dalekich wschodnich krain…
Tam, dzięki pomocy mistrza, dociera do najgłębszych zakątków swojej duszy- poznając siebie i sekrety inteligencji.Nie tej szkolnej, mierzonej testem IQ- ale dużo cenniejszej, czyniącej z niego najprawdziwszego lidera”. 

Linkedin Basic for AISCECers
 autorka: Alexandra Kościuszko   
Studentka III roku studiów pierwszego stopnia, na kierunku Niderlandystyka na UWr

Alexsandra kilka słów o sobie:

,,Jestem studentką niderlandystyki, finansistką w organizacji studenckiej AIESEC w Komitecie Lokalnym Politechnika Wrocławska. Na Projekt Liderski Biura Karier UWr udałam się w celu pielęgnowania i rozwijania różnorakich umiejętności miękkich, które mogą mi się przydać podczas pracy w organizacji studenckiej i nie tylko 😊 . Interesuję się poznawaniem różnych kultur, literaturą i sztuką, oraz ochroną środowiska. Od marca 2021 działam jako wolontariuszka w sekcji międzynarodowej Polskiego Stowarzyszenia Zero- Waste. Prywatnie jestem weganką i artystką – amatorką”.

Alexandra o swoim projekcie:

“Książeczka ‘LinkedIn Basics for AIESEC-ers’ została stworzona w celu zachęcenia (nowych) członków AIESEC do rozwoju swoich profilów zawodowych na LinkedIn. Po dołączeniu do tej gloabalnej, multikulturowej organizacji studenckiej zauważyłam, że brakuje w niej zestandaryzowanej informacji oraz edukacji na temat mechaniki działania portalu zawodowego LinkedIn. W mojej ocenie ważne jest uświadamianie członkom AIESEC jak ważne jest korzystanie z tej platformy w dzisiejszych czasach: LinkedIn umożliwia skuteczne promowanie własnej marki osobistej i poznawanie nowych osób. Potrafi także otworzyć niejedne drzwi, a także być źródłem inspiracji do dalszych działań.  W polskim AIESECu często odbywają są pojedyncze wydarzenia, które pomagają chętnym osobom doedukować się w tym zakresie. Webinary o LinkedIn’ ie są jednak formą współpracy z innymi organizacjami lub firmami zewnętrznymi- nie jest to więc materiał zapewniany przez AIESECa odwewnętrznie. Niestety, często zdarzało się również tak, że webinary były prowadzone jedynie w języku lokalnym, bądź określonego dnia i o określonej porze. Broszura została więc napisana w języku angielskim, aby umożliwić stały dostęp do informacji o LinkedIn osobom posługującym się innym językiem, niż język polski, a także ułatwić dostęp do informacji bardziej zapracowanym osobom, które nie zawsze znajdą czas na dodatkowy webinar. W celu stworzenia pełnowartościowej instrukcji udałam się na pięć prelekcji na temat prowadzenia profilu na LinkedIn. Zawarte zostały więc różne wskazówki, bazując na kilku perspektywach: od HR-owca, po trenera LinkedIn. Zamysłem książeczki jest wysłanie jej w e-mailu powitalnym po dołączeniu do organizacji studenckiej AIESEC. Wartościami przyświecającymi przy tworzeniu książeczki były: inkluzywność, ambicja oraz zorientowanie na przyszłość.”

Projekt Liderski koordynowała Monika Jackowska

,,Jestem certyfikowanym Coachem ACC ICF i tutorem. Specjalistką ds. rozwoju kompetencji osobistych z ponad 8-letnim doświadczeniem menadżerskim. Jako Dyrektor kompleksowo zarządzałam działaniem 3 placówek oświatowych oraz rekrutowałam pracowników i koordynowałam pracę podległych zespołów. Obecnie w Biurze Karier wspieram studentki i studentów w doskonaleniu kompetencji osobistych, rozwoju indywidualnego potencjału, a także w budowaniu ścieżki kariery. Pomagam zespołom studenckim w zwiększeniu efektywności, poprawie relacji, rozwiązywaniu konfliktów w procesach szkoleniowych i team coachingu. Otwartość na drugiego człowieka, wiedza i kompetencje, które bezustannie poszerzam, pozwalają mi budować autentyczne relacje m.in. z uczestnikami i uczestniczkami Programu Liderskiego".

p.s. ,,Jako koordynatorka programu dziękuję Wszystkim Uczestniczkom i Uczestnikom I Edycji Programu Liderskiego za udział, ogrom włożonej pracy , wytrwałość i chęć do rozwoju! Kibicuję Wam w Waszych dalszych ścieżka edukacyjnych, zawodowych i….Liderskich 🙂 “. 

Jeśli zauważyłeś/łaś jakiś błąd na stronie (np. coś się źle wyświetla, któryś z linków nie działa) zgłoś go tutaj.
Zgłoś problem na stronie
Zgłoś problem na stronie
Jeśli zauważyłeś/łaś jakiś błąd na stronie (np. coś się źle wyświetla, któryś z linków nie działa) zgłoś go tutaj.
If you have noticed any error on the website (eg something is displayed incorrectly, one of the links does not work) please report it here.
Report the problem on the website
If you have noticed any error on the website (eg something is displayed incorrectly, one of the links does not work) please report it here.
Report the problem on the website