Przedmiot ponadprogramowy: Zaprojektuj swoją karierę

Harmonogram wykładów w ramach przedmiotu Zaprojektuj swoją karierę - rok akademicki 2024/2025

Akademickie Biuro Karier zakończyło cykl wykładów on-line w ramach przedmiotu ponadprogramowego 

Zaprojektuj swoją karierę
(20 godzin dydaktycznych)

 

Zapisy do IV kolejnej edycji poprzez system USOS w semestrze zimowym 2025/2026

Zasady realizacji przedmiotu reguluje:

ZARZĄDZENIE Nr 20/2025 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 24 stycznia 2025 r.

w sprawie wprowadzenia przedmiotów ponadprogramowych: „Przedsiębiorczość – historie sukcesów’’, „Zaprojektuj swoją karierę” „University Dragons’ Den’’, ,,Trening skutecznej pracy zespołowej’’, “Twoje kompetencje przyszłości”.

Podczas spotkań w ramach przedmiotu:

  • Poznasz mechanizmy działania współczesnego rynku pracy oraz czego oczekuje on od kandydatów do pracy;
  • Przyjrzysz się swoim kompetencjom z perspektywy rynkowej i otrzymasz praktyczne wskazówki jak je rozwijać i wzmacniać;
  • Poznasz różnice pomiędzy umową o pracę a umową cywilnoprawną co ułatwi Ci podejmowanie świadomych decyzji na temat wybieranych form zatrudnienia;
  • Nauczysz się rozpoznawać i rozwijać swój kapitał kariery;
  • Przygotujesz się do procesów rekrutacyjnych od A do Z, począwszy od umiejętności ,,czytania” ofert pracy przez stworzenie optymalnego CV, na prowadzeniu skutecznych rozmów kwalifikacyjnych skończywszy;
  • Dowiesz się jak wygląda międzynarodowy rynek pracy, jak szukać ciekawych sposobów na karierę zawodową nie tylko w Polsce;
  • Otrzymasz wartościowe rady jak radzić sobie z trudnymi emocjami w procesie rekrutacyjnym i wzmacniać swój dobrostan;
  • Dowiesz się jak sprawić aby pierwsze dni w nowej firmie zapewniły Ci dobry start oraz satysfakcjonujące relacje ze współpracownikami i przełożonymi;
  • Poznasz znaczenie profesjonalnego wizerunku w mediach społecznościowych w budowaniu kariery oraz dostaniesz kilka niezbędnych wskazówek jak to robić.

Do prowadzenia wykładów oprócz wykładowców akademickich zaprosiliśmy przedstawicielki i przedstawicieli biznesu. W tym roku byli z nami: Smith + Nephew, Knowable, Komunikacja Plus.

 

Sprawdź, które z wykładów prowadzą Firmy

Logotyp firmy Smith end Nephew

 

Jak czytać oferty pracy. Przygotowanie CV. Technologie w rekrutacji.

Jak wygrać rozmowę rekrutacyjną. Daj się poznać z najlepszej strony.

Logotyp firmy Knowable

 

Pierwsze dni w pracy. Praktyczne wskazówki na dobry start.

Logotyp firmy Komunikacja Plus

 

Personal branding w mediach społecznościowych.

Jak wziąć udział w wykładach?

Ważne: Warunkiem udziału jest uzyskanie zgody Dziekana Wydziału, zgodnie z ZARZĄDZENIEM Nr 20/2025. Prośbę o wyrażenie zgody na udział w przedmiocie określa ZAŁĄCZNIK nr 1.

Krok po kroku do przedmiotu:

  1. Osoby zapisane w USOS obowiązkowo muszą dostarczyć Załącznik.
  2.  Pobierz ZAŁĄCZNIK nr 1.
    (Wydrukuj, wypełnij, podpisz).
  3. Podpisany przez Ciebie załącznik dostarcz do swojego dziekanatu (osobiście, lub wysyłasz go pocztą tradycyjną, lub mailem scan dokumentu) w celu dalszego procedowania. 
    Załącznik musi zostać dostarczony do dziekanatu niezwłocznie!
  4.  ABK zaprasza Cię do grupy zajęciowej na Teamsach i przesyła link do pierwszego wykładu.
  • Za udział w zajęciach (potwierdzony obecnością) można otrzymać 1 pkt ECTS (Punkty uzyskane w wyniku zaliczenia przedmiotów ponadprogramowych nie są brane pod uwagę przy rozliczeniu przebiegu studiów, odnotowuje się je w suplemencie do dyplomu).
  • Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu ponadprogramowego ,,Zaprojektuj swoją karierę” jest potwierdzone na liście obecności uczestnictwo w minimum 80% zajęć realizowanych w ramach przedmiotu.

 II sposób: udział w wybranych spotkaniach jako wolny słuchacz.

Zapisy w ramach tej opcji odbywać się będą od 21.10.2024!!!

Zapisać może się każdy student/każda studentka – niezależnie od wydziału.

Jeśli chcesz wziąć udział tylko w wybranych zajęciach możesz to zrobić zapisując się przez cały czas trwania przedmiotu wypełniając formularz FORMS  (aktywny od 21.10.2024)
Pamiętaj jednak, że:

  • zapisując się tylko na wybrane spotkania, nie otrzymujesz dodatkowych punktów ECTS i nie realizujesz przedmiotu ponadprogramowego.

Aby otrzymać linki do poszczególnych, wybranych spotkań należy zapisać się maksymalnie 24 godz. przed zaplanowanym spotkaniem.
Linki do spotkań będą wysyłane na dzień przed kolejnym spotkaniem. 

Harmonogram w ramach III edycji przedmiotu:

6 listopada 2024, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)

Magdalena Ślazyk-Sobol

Zagadnienia:
1. Współczesny rynek pracy -co trzeba o nim wiedzieć?
2. Zmieniające się trendy na rynku pracy – jak zmienia się środowisko pracy?
3. Jakie są kluczowe kompetencje wymagane aktualnie na rynku pracy?
4. Czy istnieje uniwersalny profil kompetencji?
5. W jaki sposób rozwijać umiejętności wymagane na rynku pracy? W jaki
sposób zadbać o nie podczas studiów w Uniwersytecie Wrocławskim?

Prowadząca: dr Magdalena Ślazyk-Sobol
Adiunkt w Zakładzie Psychologii Zarządzania Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, psycholog, konsultant HR, coach. Kierownik Studium Podyplomowego: „Psychologia Zarządzania” oraz kierownik Pracowni HR działającej w Instytucie Psychologii UWr. Badacz i naukowiec w obszarze psychologii pracy i organizacji. Prowadziła liczne rekrutacje na stanowiska specjalistyczne oraz menedżerskie dla biznesu. Jako asesor wykonała kilkaset ekspertyz z użyciem metodologii Assessment/ Development Center. Projektuje narzędzia i metody do diagnozy kompetencji liderskich oraz psychospołecznych. Realizuje działania badawczo-szkoleniowe w projektach z zakresu well-beingu, prewencji wypalenia zawodowego w Europie oraz pogłębiania kompetencji interpersonalnych menedżerów.

13 listopada 2024, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Ariel Przybyłowicz

Zagadnienia:
• Umowa o pracę – podstawowe definicje, które musisz znać.
• Praca ,,na etacie” – plusy i minusy z perspektywy pracownika.
• Praca ,,na etacie” – plusy i minusy z perspektywy pracodawcy.

Prowadzący: dr Ariel Przybyłowicz
Adiunkt w Zakładzie Prawa Pracy (WPAiE UWr), radca prawny. W roku akademickim 2021/2022 rzecznik ds. równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji w UWr. W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się zagadnieniami prawa pracy oraz prawa zabezpieczenia społecznego. 

27 listopada 2024, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Ariel Przybyłowicz

Zagadnienia:

  • Umowy cywilnoprawne a umowa o pracę – najważniejsze różnice.
  • Rodzaje umów cywilnoprawnych i ich specyfika.
  • Dla kogo i kiedy umowy cywilnoprawne są korzystne?
  • Na co zwracać uwagę podpisując umowę cywilnoprawną.

Prowadzący: dr Ariel Przybyłowicz
Adiunkt w Zakładzie Prawa Pracy (WPAiE UWr), radca prawny. W roku akademickim 2021/2022 rzecznik ds. równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji w UWr. W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się zagadnieniami prawa pracy oraz prawa zabezpieczenia społecznego. 

4 grudnia 2024, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Violetta Drabik - Podgórna

Zagadnienia:
• Predyspozycje, preferencje zawodowe – ich rola w projektowaniu kariery.
• Metody oceny i diagnozy swoich mocnych i słabych stron.
• Znaczenie temperamentu przy wyborach zawodowych.
• Czym jest potencjał i jak go skutecznie rozwijać.
• Jak oceniać swoje kompetencje z perspektywy pracodawcy?

Prowadząca: dr Violetta Drabik-Podgórna
Adiunkt w Zakładzie Poradoznawstwa oraz zastępca kierownika Międzynarodowej Katedry UNESCO Lifelong Guidance and Counseling w Instytucie Pedagogiki U.Wr. Członek Sekcji Poradnictwa Pedagogicznego KNP PAN, doradca/architekt kariery, trener rozwoju osobistego, certyfikowany coach ICC.
Autorka książki Innowacja edukacyjna w poradnictwie zawodowym. Aplikacja rozwiązań francuskich (2005), redaktorka Poradnictwo między etyką a techniką (2007) oraz współredaktorka: Poradnictwo w kulturze indywidualizmu (2010), Filozoficzne implikacje w pedagogice. O sensie życia, edukacji i wychowaniu (2015), Counselling and dialogue for sustainable human development (2016), Zawód czy kompetencje? Wymagania rynku pracy a wspieranie rozwoju kariery (2016), Interventions in career design and education. Transformation for sustainable development and decent work (2018). W swoich pracach podejmuje problematykę poradnictwa Life Design, podkreśla znaczenie dialogiczności relacji pomocowej oraz analizuje sytuację doradczą z perspektywy etycznej.
Organizatorka i współorganizatorka wielu konferencji i seminariów naukowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi zajęcia na temat podstaw pomocy psychopedagogicznej, poradnictwa kariery, metod pracy doradczej i coachingowej, zarządzania karierą, wspierania rozwoju osobistego i zawodowego oraz etyki, przygotowując do pracy zawodowej przyszłych doradców, trenerów oraz coachów.

11 grudnia 2024, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)

Zagadnienia:
• Oferty pracy – jak czytać oferty pracy i rozumieć oczekiwania pracodawcy
• CV – struktura CV,  Must have, Nice to have na CV, jak przygotować CV pod ofertę pracy,  
• Technologie w rekrutacji na początkowym procesie selekcji (kwestionariusze, filmy, umawianie rozmów) – na co trzeba być przygotowanym na obecnym rynku pracy, co może nas zaskoczyć 

Prowadzący: Smith + Nephew
Anita Szpila   

Anita Szpila
EMEA & APAC Sourcing Hub Senior Manager, Talent Acquisition​, Smith+Nephew

Z ponad 15-letnim doświadczeniem w działach HR, obecnie zajmuję się pozyskiwaniem i rekrutacją talentów dla Smith+Nephew, globalnej firmy produkującej urządzenia medyczne. Jako Senior Manager Sourcing Hub dla regionów EMEA i APAC, kieruję zespołem specjalistów, którzy pomagają kandydatom znaleźć odpowiednią pracę w S+N.  Specjalizacje się w szkoleniach z zakresu komunikacja, budowanie zespołu, prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych, cykl życia kandydata oraz jego doświadczenie, LinkedIn, efektywna komunikacja biznesowa, a także budowanie marki osobistej i zespołowej.

Matylda Dróżdż

Matylda Dróżdż
Talent Acquisition Sourcing Specialist, Smith+Nephew

Talent Sourcerem z prawie 3-letnim doświadczeniem w branży IT oraz medycznej, specjalizuję się w poszukiwaniu kandydatów na różnorodne stanowiska, od IT i HR po finanse. Ukończyła studia z zakresu prawa pracy, a wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobyła, zarówno w obszarze miękkiego, jak i twardego HR. Obecnie pracuję w Smith+Nephew, firmie, której misją jest niesienie pomocy pacjentom na całym świecie. Wspiera rekrutację najlepszych talentów oraz bierze udział w projektach employer brandingowych. 

18 grudnia 2024, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)

Zagadnienia:
• Jak najlepiej przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej.
• Rozmowa rekrutacyjna – przebieg i pytania – wywiad w oparciu o kompetencje.
• Jakie pytania zdawać podczas rozmowy rekrutacyjnej.

Prowadzący: Smith + Nephew
Monika Lipska

Monika Lipska
Senior Manager Talent Acquisition, Smith+Nephew

W działach rekrutacji i szeroko pojętego HR pracuje od ponad 10 lat. Obszar zainteresowań to przede wszystkim rozwój pracowników, budowanie ścieżek kariery oraz candidate experience. 

Grzegorz Grabiński

Grzegorz Grabiński
Talent Acquisition Specialist, Smith+Nephew

Posiada wieloletnie doświadczenie w rekrutacji w ramach agencji jak i wewnętrznego zespołu TA.  Największe doświadczenie posiada w rekrutacjach związanych z szeroko rozumianym IT, Logistyką oraz rolami typowymi dla sektora Shared Service Centres /Business Process Outsourcing. Na co dzień pomaga zarówno doświadczonym pracownikom, jak i młodym talentom, nawiązać współpracę z pracodawcą i stawiać kolejne lub pierwsze kroki zawodowe. 

8 stycznia 2025, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Andrzej Kubisiak

Zagadnienia:
• Zawody, stanowiska pracy, role zawodowe.
• Praca stacjonarna, hybrydowa, zdalna – specyfika i możliwości.
• Jak szukać, żeby znaleźć – źródła wiedzy o ofertach pracy i możliwościach współpracy.

Prowadzący: Andrzej Kubisiak
Zastępca Dyrektora ds. Badań i Analiz w Polskim Instytucie Ekonomicznym, z którym związany jest od 2018 roku. Wcześniejsze doświadczenie zdobywał głównie w sektorze bankowym, komunikacyjnym oraz doradztwa personalnego. Był członkiem Rady Rynku Pracy działającej przy Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Autor licznych raportów i analiz rynkowych omawiających procesy migracyjne i kluczowe trendy na rynku pracy. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i studiów MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.

15 stycznia 2025, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Anna Cieślik

Zagadnienia:
• W jaki sposób wzbudzić w sobie pozytywne nastawienie przed spotkaniem z Pracodawcą.
• Jak poradzić sobie ze stresem podczas rozmowy kwalifikacyjnej – techniki.
• Jak wykorzystać swój potencjał emocjonalny w kolejnych etapach rekrutacji i pierwszych dniach w pracy.
• Jak radzić sobie z porażką.

Prowadząca: Anna Cieślik
Założycielka i właścicielka „Pracowni Rozwoju”
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie obecnie wykłada. Jest członkinią zarządu Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Ekspertka w tematyce budowania odporności psychicznej i zarządzania emocjami w biznesie. Specjalistka w zakresie doskonalenia umiejętności przywódczych, motywowania, zarządzania emocjami i kompetencji komunikacyjnych. Tworzy programy rozwojowe i innowacyjne narzędzia edukacyjne (np. kostka edukacyjna EduCube).

22 stycznia 2025, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)

Zagadnienia:
• „Golden rules” funkcjonowania w pierwszych dniach pracy.
•  Czego możesz dowiedzieć się o sobie i pracodawcy.
• Jak zacząć, by zbudować dobre relacje z przełożonym/ną i współpracownikami.
•  Gdzie szukać wsparcia w firmie.

Prowadzące: Knowable
Marta Latacz

Marta Latacz – Recruitment and HR Specialist w firmie Knowable. Zarządza procesami rekrutacji i onboardingiem pracowników. Rozwija kompetencje jako trener wewnętrzny prowadząc szkolenia z zakresu umiejętności miękkich.

Aleksandra Zacharek-Glińska

Aleksandra Zacharek-Glińska – People Manger w firmie Knowable. W swojej pracy zawodowej skupia się na dwóch kluczowych obszarach: rozwoju pracowników i zarządzaniu zespołem. Absolwentka prawa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów magisterskich na kierunku International Business.

29 stycznia 2025, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)

Zagadnienia:
• Zasady budowania profesjonalnego wizerunku w sieci.
• Korzyści zawodowe z posiadania silnej marki osobistej w sieci.

Prowadzący: Grupa Komunikacja +

Joanna Smoleńska

Joanna Smoleńska
Head of Social Media

Po obronie pracy magisterskiej z obszaru marketingu na Facebook’u związała się z nim na stałe. Od 2014 r. niezmiennie tworzy na nim content i kampanie reklamowe, za które została nagrodzona przez samego Facebooka. Obecnie specjalizuje się budowaniu zaangażowania, content marketingu na Facebook’u, Instagramie i LinkedInie dla marek oraz pozycjonowaniu eksperckim. W swojej zawodowej ścieżce odpowiadała za komunikację m.in. przy markach takich jak: 3M, Billennium, Nevomo, Inka, Blinkee City, Green Living by Skanska.

Sebastian Kolęda

Sebastian Kolęda
Head of Employer Branding Practice

Z Employer Brandingiem związany od 2015 roku. Ma bogate doświadczenie w tworzeniu strategii komunikacji marki pracodawcy dla firm z sektora budowlanego, energetycznego, chemicznego oraz IT i nowych technologii. Koordynował projekty employer brandingowe skierowane do pracowników oraz kampanie wizerunkowe do potencjalnych kandydatów. Był odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną, CSR oraz wolontariat pracowniczy. Ma doświadczenie w prowadzeniu kampanii rekrutacyjnych 360 oraz we wdrożeniu rozwiązań start-upowych w organizacji.

Co o przedmiocie sądzą uczestnicy i uczestniczki poprzednich edycji? ​

Jeśli zauważyłeś/łaś jakiś błąd na stronie (np. coś się źle wyświetla, któryś z linków nie działa) zgłoś go tutaj.
Zgłoś problem na stronie
Zgłoś problem na stronie
Jeśli zauważyłeś/łaś jakiś błąd na stronie (np. coś się źle wyświetla, któryś z linków nie działa) zgłoś go tutaj.