Zasady realizacji przedmiotu reguluje:
ZARZĄDZENIE Nr 20/2025 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 24 stycznia 2025 r.
w sprawie wprowadzenia przedmiotów ponadprogramowych: „Przedsiębiorczość – historie sukcesów’’, „Zaprojektuj swoją karierę” „University Dragons’ Den’’, ,,Trening skutecznej pracy zespołowej’’, “Twoje kompetencje przyszłości”.
Do prowadzenia wykładów oprócz wykładowców akademickich zaprosiliśmy przedstawicielki i przedstawicieli biznesu. W tym roku będą z nami: Smith + Nephew, Knowable.
Jak czytać oferty pracy. Przygotowanie CV. Technologie w rekrutacji.
Jak wygrać rozmowę rekrutacyjną. Daj się poznać z najlepszej strony.
Pierwsze dni w pracy. Praktyczne wskazówki na dobry start. |
Ważne: Warunkiem udziału jest uzyskanie zgody Dziekana Wydziału, zgodnie z ZARZĄDZENIEM Nr 20/2025. Prośbę o wyrażenie zgody na udział w przedmiocie określa ZAŁĄCZNIK nr 1.
Krok po kroku do przedmiotu:
NOWOŚĆ!
Absolwenci Uniwersytetu Wrocławskiego mogą wziąć udział w przedmiocie jako wolni słuchacze!
Zapisać może się każdy absolwent i absolwentka – niezależnie od wydziału.
Wystarczy wypełnić formularz FORMS – dostępny pod tym linkiem: https://forms.office.com/e/2UmimwHMrx
Zapisy w ramach tej opcji odbywać się będą tylko do 23.10.2025!!!
Linki do spotkań będą wysyłane na dzień przed kolejnym spotkaniem.
29 października 2025, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
1. Współczesny rynek pracy -co trzeba o nim wiedzieć?
2. Zmieniające się trendy na rynku pracy – jak zmienia się środowisko pracy?
3. Jakie są kluczowe kompetencje wymagane aktualnie na rynku pracy?
4. Czy istnieje uniwersalny profil kompetencji?
5. W jaki sposób rozwijać umiejętności wymagane na rynku pracy? W jaki
sposób zadbać o nie podczas studiów w Uniwersytecie Wrocławskim?
Prowadząca: dr Magdalena Ślazyk-Sobol
Adiunkt w Zakładzie Psychologii Zarządzania Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, psycholog, konsultant HR, coach. Kierownik Studium Podyplomowego: „Psychologia Zarządzania” oraz kierownik Pracowni HR działającej w Instytucie Psychologii UWr. Badacz i naukowiec w obszarze psychologii pracy i organizacji. Prowadziła liczne rekrutacje na stanowiska specjalistyczne oraz menedżerskie dla biznesu. Jako asesor wykonała kilkaset ekspertyz z użyciem metodologii Assessment/ Development Center. Projektuje narzędzia i metody do diagnozy kompetencji liderskich oraz psychospołecznych. Realizuje działania badawczo-szkoleniowe w projektach z zakresu well-beingu, prewencji wypalenia zawodowego w Europie oraz pogłębiania kompetencji interpersonalnych menedżerów.
5 listopada 2025,
UWAGA zmiana godzin: godz.17.00-18.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
• Umowa o pracę – podstawowe definicje, które musisz znać.
• Praca ,,na etacie” – plusy i minusy z perspektywy pracownika.
• Praca ,,na etacie” – plusy i minusy z perspektywy pracodawcy.
Prowadzący: dr Ariel Przybyłowicz
Adiunkt w Zakładzie Prawa Pracy (WPAiE UWr), radca prawny. W roku akademickim 2021/2022 rzecznik ds. równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji w UWr. W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się zagadnieniami prawa pracy oraz prawa zabezpieczenia społecznego.
19 listopada 2025,
UWAGA zmiana godzin: godz.17.00-18.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
Prowadzący: dr Ariel Przybyłowicz
Adiunkt w Zakładzie Prawa Pracy (WPAiE UWr), radca prawny. W roku akademickim 2021/2022 rzecznik ds. równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji w UWr. W pracy naukowej i dydaktycznej zajmuje się zagadnieniami prawa pracy oraz prawa zabezpieczenia społecznego.
3 grudnia 2025, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
• Predyspozycje, preferencje zawodowe – ich rola w projektowaniu kariery.
• Metody oceny i diagnozy swoich mocnych i słabych stron.
• Znaczenie temperamentu przy wyborach zawodowych.
• Czym jest potencjał i jak go skutecznie rozwijać.
• Jak oceniać swoje kompetencje z perspektywy pracodawcy?
Prowadząca: dr Violetta Drabik-Podgórna
Adiunkt w Zakładzie Poradoznawstwa oraz zastępca kierownika Międzynarodowej Katedry UNESCO Lifelong Guidance and Counseling w Instytucie Pedagogiki U.Wr. Członek Sekcji Poradnictwa Pedagogicznego KNP PAN, doradca/architekt kariery, trener rozwoju osobistego, certyfikowany coach ICC.
Autorka książki Innowacja edukacyjna w poradnictwie zawodowym. Aplikacja rozwiązań francuskich (2005), redaktorka Poradnictwo między etyką a techniką (2007) oraz współredaktorka: Poradnictwo w kulturze indywidualizmu (2010), Filozoficzne implikacje w pedagogice. O sensie życia, edukacji i wychowaniu (2015), Counselling and dialogue for sustainable human development (2016), Zawód czy kompetencje? Wymagania rynku pracy a wspieranie rozwoju kariery (2016), Interventions in career design and education. Transformation for sustainable development and decent work (2018). W swoich pracach podejmuje problematykę poradnictwa Life Design, podkreśla znaczenie dialogiczności relacji pomocowej oraz analizuje sytuację doradczą z perspektywy etycznej.
Organizatorka i współorganizatorka wielu konferencji i seminariów naukowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi zajęcia na temat podstaw pomocy psychopedagogicznej, poradnictwa kariery, metod pracy doradczej i coachingowej, zarządzania karierą, wspierania rozwoju osobistego i zawodowego oraz etyki, przygotowując do pracy zawodowej przyszłych doradców, trenerów oraz coachów.
10 grudnia 2025, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
• Oferty pracy – jak czytać oferty pracy i rozumieć oczekiwania pracodawcy
• CV – struktura CV, Must have, Nice to have na CV, jak przygotować CV pod ofertę pracy,
• Technologie w rekrutacji na początkowym procesie selekcji (kwestionariusze, filmy, umawianie rozmów) – na co trzeba być przygotowanym na obecnym rynku pracy, co może nas zaskoczyć
Smith + Nephew
Prowadzący: Kacper Jaszczyszyn
Specjalista TA oraz L&D ze Smith+Nephew związany od prawie 3 lat. Zajmuje się rekrutacją na stanowiska specjalistyczne oraz liderskie, zarówno w kraju jak i zagranicą. Dodatkowo organizuje oraz prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu umiejętności miękkich i chętnie angażuje się w życie biura oraz we współpracę z uniwersytetami. Prywatnie – miłośnik podróży, natury, nauczyciel jogi i człowiek wielu zainteresowań.
Prowadzący: Grzegorz Grabiński
Talent Acquisition Specialist, Smith+Nephew
Posiada wieloletnie doświadczenie w rekrutacji w ramach agencji jak i wewnętrznego zespołu TA, co pozwala zrozumieć potrzeby wspieranego biznesu ale też perspektywę kandydata. Największe doświadczenie posiada w rekrutacjach związanych z szeroko rozumianym IT, Logistyką oraz rolami typowymi dla sektora Shared Service Centres /Business Process Outsourcing. Na co dzień pomaga zarówno doświadczonym pracownikom, jak i młodym talentom, nawiązać współpracę z pracodawcą i stawiać kolejne lub pierwsze kroki zawodowe. Chętnie angażuje się w inicjatywy takie jak targi pracy, wizyty na uczelniach, czy dni otwarte.
17 grudnia 2025, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
• Jak najlepiej przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej.
• Rozmowa rekrutacyjna – przebieg i pytania – wywiad w oparciu o kompetencje.
• Jakie pytania zadawać podczas rozmowy rekrutacyjnej.
Smith + Nephew
Prowadzący: Kacper Jaszczyszyn
Specjalista TA oraz L&D ze Smith+Nephew związany od prawie 3 lat. Zajmuje się rekrutacją na stanowiska specjalistyczne oraz liderskie, zarówno w kraju jak i zagranicą. Dodatkowo organizuje oraz prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu umiejętności miękkich i chętnie angażuje się w życie biura oraz we współpracę z uniwersytetami. Prywatnie – miłośnik podróży, natury, nauczyciel jogi i człowiek wielu zainteresowań.
Prowadzący: Grzegorz Grabiński
Talent Acquisition Specialist, Smith+Nephew
Posiada wieloletnie doświadczenie w rekrutacji w ramach agencji jak i wewnętrznego zespołu TA, co pozwala zrozumieć potrzeby wspieranego biznesu ale też perspektywę kandydata. Największe doświadczenie posiada w rekrutacjach związanych z szeroko rozumianym IT, Logistyką oraz rolami typowymi dla sektora Shared Service Centres /Business Process Outsourcing. Na co dzień pomaga zarówno doświadczonym pracownikom, jak i młodym talentom, nawiązać współpracę z pracodawcą i stawiać kolejne lub pierwsze kroki zawodowe. Chętnie angażuje się w inicjatywy takie jak targi pracy, wizyty na uczelniach, czy dni otwarte.
7 stycznia 2026, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
• Zawody, stanowiska pracy, role zawodowe.
• Praca stacjonarna, hybrydowa, zdalna – specyfika i możliwości.
• Jak szukać, żeby znaleźć – źródła wiedzy o ofertach pracy i możliwościach współpracy.
Prowadzący: Andrzej Kubisiak
Zastępca Dyrektora ds. Badań i Analiz w Polskim Instytucie Ekonomicznym, z którym związany jest od 2018 roku. Wcześniejsze doświadczenie zdobywał głównie w sektorze bankowym, komunikacyjnym oraz doradztwa personalnego. Był członkiem Rady Rynku Pracy działającej przy Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Autor licznych raportów i analiz rynkowych omawiających procesy migracyjne i kluczowe trendy na rynku pracy. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i studiów MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.
14 stycznia 2026, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
• W jaki sposób wzbudzić w sobie pozytywne nastawienie przed spotkaniem z Pracodawcą.
• Jak poradzić sobie ze stresem podczas rozmowy kwalifikacyjnej – techniki.
• Jak wykorzystać swój potencjał emocjonalny w kolejnych etapach rekrutacji i pierwszych dniach w pracy.
• Jak radzić sobie z porażką.
Prowadząca: Anna Cieślik
Założycielka i właścicielka „Pracowni Rozwoju”
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie obecnie wykłada. Jest członkinią zarządu Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Ekspertka w tematyce budowania odporności psychicznej i zarządzania emocjami w biznesie. Specjalistka w zakresie doskonalenia umiejętności przywódczych, motywowania, zarządzania emocjami i kompetencji komunikacyjnych. Tworzy programy rozwojowe i innowacyjne narzędzia edukacyjne (np. kostka edukacyjna EduCube).
21 stycznia 2026, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
• „Golden rules” funkcjonowania w pierwszych dniach pracy.
• Czego możesz dowiedzieć się o sobie i pracodawcy.
• Jak zacząć, by zbudować dobre relacje z przełożonym/ną i współpracownikami.
• Gdzie szukać wsparcia w firmie.
Knowable
Prowadząca: Aleksandra Zacharek-Glińska – People Manger w firmie Knowable. W swojej pracy zawodowej skupia się na dwóch kluczowych obszarach: rozwoju pracowników i zarządzaniu zespołem. Absolwentka prawa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów magisterskich na kierunku International Business.
28 stycznia 2026, godz. 16.00-17.30 (on-line Teams)
Zagadnienia:
• Zasady budowania profesjonalnego wizerunku w sieci.
• Korzyści zawodowe z posiadania silnej marki osobistej w sieci.
Prowadząca
Joanna Smoleńska
Head of Social Media
Po obronie pracy magisterskiej z obszaru marketingu na Facebook’u związała się z nim na stałe. Od 2014 r. niezmiennie tworzy na nim content i kampanie reklamowe, za które została nagrodzona przez samego Facebooka. Obecnie specjalizuje się budowaniu zaangażowania, content marketingu na Facebook’u, Instagramie i LinkedInie dla marek oraz pozycjonowaniu eksperckim. W swojej zawodowej ścieżce odpowiadała za komunikację m.in. przy markach takich jak: 3M, Billennium, Nevomo, Inka, Blinkee City, Green Living by Skanska.