Badanie opinii Generacji Z na temat rynku pracy i postaw wobec kariery zawodowej
Badanie opinii Generacji Z na temat rynku pracy i postaw wobec kariery zawodowej.
BADANIE
Studenci i studentki Uniwersytetu Wrocławskiego to w niemal 100% przedstawiciele Generacji Z. Co sądzą na temat rynku pracy? Jak definiują rozwój zawodowy? Czym się kierują wybierając przyszłego pracodawcę? Jaką ścieżkę zawodową chcą obrać?
Odpowiedzi na te i wiele innych pytań szukamy w badaniu prowadzonym przez Akademickie Biuro Karier (ABK) Uniwersytetu Wrocławskiego Badanie opinii Generacji Z na temat rynku pracy i postaw wobec kariery zawodowej.
Kim są osoby należące do Generacji Z? To osoby urodzone między 1995 a 2012, określane również Pokoleniem płatków śniegu czy Yummies. To pierwsze pokolenie dorastające w pełni scyfryzowanym społeczeństwie. Wiemy z wielu dostępnych badań, że dla Generacji Z praca zawodowa rzadko bywa już wyznacznikiem życiowego spełnienia. Przedstawiciele Pokolenia Z chcą mieć realny wpływ na otaczający ich świat, działać zgodnie z wartościami, angażować się w działania, które mają sens. Są obecni w mediach społecznościowych, otwarcie wyrażają swoje opinie, są wrażliwi na niesprawiedliwość społeczną, dyskryminację, głośno mówią o kwestiach klimatycznych. Jednocześnie bywają niezrozumiani przez starsze pokolenia, zarzucające im m.in. roszczeniowość czy zbyt wygórowane oczekiwania płacowe, ale czy tak jest naprawdę?
RYNEK PRACY
Od kilku lat przedstawiciele tego pokolenia obecni są na rynku pracy, a także stanowią zdecydowaną większość spośród osób studiujących na uczelniach, w tym na Uniwersytecie Wrocławskim. Realizując badanie, pragniemy poznać opinie naszych studentek i studentów nie tylko po to, aby zweryfikować istniejące wyobrażenia na temat Generacji Z. Pragniemy również na bieżąco dostosowywać naszą ofertę do ich oczekiwań oraz otwarcie komunikować pracodawcom, w jaki sposób najlepiej docierać do przyszłych pracowników z tego pokolenia. W jaki sposób zachęcać ich do współpracy? Co oferować? Czego i w jaki sposób wymagać? Międzypokoleniowe zespoły, umiejętność komunikowania się ponad różnicami staje się realną i ważną kompetencją dla wszystkich uczestników rynku pracy-pracodawców i pracowników.
ETAPY BADANIA
I etap badania to desk research obejmujący badania polskojęzyczne i anglojęzyczne przedstawiające Generację Z na rynku pracy, opisujące ich styl życia, wartości i życie społeczne (zrealizowany).
II etap to przeprowadzenie badania focusowego z grupą studentek i studentów Uniwersytetu Wrocławskiego, którzy należą do Generacji Z i zechcieli podzielić się swoimi przemyśleniami i opiniami na temat pracy, ścieżki kariery oraz współczesnego rynku pracy (zrealizowany).
III etap WŁAŚNIE WYSTARTOWAŁ!
Zaczynamy badanie ilościowe, w którym mogą wziąć udział wszyscy studenci i studentki Uniwersytetu Wrocławskiego w wieku od 18 do 29 lat.
JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W BADANIU?
Aby wziąć udział w badaniu wystarczy wypełnić przygotowany przez nas formularz Forms z pytaniami, dostępny pod tym linkiem. Jego wypełnienie powinno zająć ok. 10 minut. W badaniu poruszane są kwestie związane ze studiowaniem oraz rynkiem pracy.
DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W BADANIU?
Masz szansę podzielić się swoją opinią! I pokazać nam jakie są Twoje oczekiwania, cele i jak Uniwersytet mógłby mocniej Cię wspierać w realizacji ścieżki zawodowej.
Możesz mieć wpływ na realne zmiany! Dzięki Twoim odpowiedziom będziemy mogli wprowadzić warsztaty, webinary czy szkolenia, które odpowiadają potrzebom studentek i studentów Uniwersytetu Wrocławskiego. Zbiorczy, zanonimizowany raport oraz najważniejsze wnioski przedstawimy Władzom Uczelni oraz partnerom biznesowym, którzy na co dzień zatrudniają studentki/ów i absolwentki/ów naszej uczelni.
Pomóż nauce się rozwijać! Dzięki Twojemu udziałowi w badaniu, pomożesz nam zdobyć cenne informacje na temat Pokolenia Z.
Zerwij ze stereotypami! Należysz do Generacji Z i nie zgadzasz się z niektórymi wypowiedziami na temat tego pokolenia? Świetnie! Biorąc udział w badaniu możesz podzielić się tym co TY sądzisz na temat Generacji Z, a Twój głos będzie wysłuchany.
Jeśli zauważyłeś/łaś jakiś błąd na stronie (np. coś się źle wyświetla, któryś z linków nie działa) zgłoś go tutaj.
Zgłoś problem na stronie
Zgłoś problem na stronie
Jeśli zauważyłeś/łaś jakiś błąd na stronie (np. coś się źle wyświetla, któryś z linków nie działa) zgłoś go tutaj.
Use contrastUse hight contrastTurn off contrast
Turn on link highlightingTurn off link highlighting
Decrease font sizeDecrease font size. Current size:
Increase font sizeIncrease font size. Current size:
Increase letter spacingUse larger spacingUse default spacing